August 2015. Kreta

Maria

August 2015. Kreta.
Jeg og en venninne skulle til Kreta. Hun hadde nettopp fylt 30, å dette var vår egen jente-tur. Jeg hadde gledet meg hele sommeren til turen. Det skulle bli deilig med skikkelig strandliv, en uke!
God mat og sus og dus.
Et par dager før avreise, begynte jeg å bli dårlig. Jeg kjente feberen og en lett verking i kroppen. Kjente at jeg ble litt stressa, for jeg hadde ikke kjøpt avbestillingsforsikring. Denne turen måtte gjennomføres.
Jeg kom meg til legen, som bekreftet en liten lungebetennelse. Medisiner ble utskrevet, å et «god tur» ble sendt med, idet jeg gikk ut døra til legekontoret.
Jeg tok mine forhåndsregler og tok med masse smertestillende og ekstra skjerf.
Jeg måtte jo ta hensyn til kroppen!
Nå vet jeg at kroppen tryglet meg om å bli hjemme. Den fortalte meg at dette var feil prioritering av helsa.
Man kan kalle det ferie så ofte man vil, men det tar på å reise.
Bil, buss, fly, hotell, masse folk, ny kultur osv osv.
Vi koste oss på turen, men formen ble ikke helt bra. Verken på ferien eller når vi kom hjem igjen.
Jeg hadde et par dager hjemme i senga med feber, før jeg kom meg tilbake på jobb.
Vi lo det bare bort...
«må ha ferie etter ferien!»