Obosbanken er en norskeid bank som vi som er medlemmer i Obos har finansiert med vårt medlemsskap. Jeg har vært medlem der i mange, mange år. Det var også min mor. Derfor valgte jeg Obosbanken da jeg byttet bank.
Men banken svikter sine kunder. Iallfall om jeg er representativ kunde for denne banken. Problemer med innlogging, kun mulig å ta kontakt via telefon (noe jeg som kjent ikke har), så var plutselig en regning jeg hadde byttet betalingsdato på byttet tilbake til datoen som regningen sto på (den kan man bytte og flytte på akkurat som man vil innen 14 dager ETTER FORFALL - det er norsk lov!) og da jeg klagde på dette var det full ansvarsfraskrivelse med at dette måtte jeg ta opp med den som hadde sendt meg regningen? De har vel ikke tilgang på min oboskonto? Den meldingen orket jeg rett og slett ikke å svare på - hun hadde med vilje valgt å ikke lese meldingen min ordentlig, så hvorfor kaste bort tiden på en runde til av det samme.
Så har de fjernet mulighet for å ta ut penger over disk i butikk - kanskje like greit, siden deres bankkort ikke tilbys uten "tappe-mulighet" som jeg ba om da jeg byttet bank. (Det har de lovet meg i DNB - som har filial her i Tromsø, og jeg liker å se mennesker i øynene når jeg ordner med penger.)
Så idag, sist men ikke minst, når jeg, etter å ha brukt nettbank i noe sånt som minst 20 år - overfører penger mellom mine egne konti fungerer ikke det man byttet til nettbank for - å overføre penger lett og greit på øyeblikket mellom egne konti. For nå står min konto i nærmest 0 i saldo, selvom jeg har overført 2000 kr til min brukskonto. Og jeg trenger faktisk de pengene idag...
Så, kjære Obosbanken, hva feiler det dere? Liker dere ikke norske statsborgere med 1000 års fartstid i Norge og med samiske røtter eller er det det at jeg er en "fattiglus"? Jeg er jo bare medlem i Obos, men eier ingen leilighet kjøpt gjennom dere...
Er det personlig eller er det flere der ute som sliter med bank for tiden? Kortet jeg skulle ha fått hos DNB idag var forresten ikke klart, til tross for løftet om at det skulle ta én uke. Og det var idag... Jaja, jeg har råd til noen lomper med masse margarin, sukker og kanel på. Det ordner seg for den som ikke gir seg!
Og dét gjorde det, selvom uttak ved DNB's minibank ved deres filial her i Tromsø var treg som sirup og jeg endte opp med å ta ut penger ved Pyramiden kjøpesenter. Jeg hamstret, så nå er jeg en økonomisk fri kvinne i minst én uke!
Fortsatt god søndag (19.11.23)